Fra december 2011

Pr. 1. december 2011 har vi opsagt Kabel TV aftalen med ComX og overgået til YouSee

Omlægningen til YouSee kabel TV den 1. december foregik nogenlunde gnidningsfrit. Der vil selvfølgelig altid i starten være nogle problemer, men dem prøver vi at løse hurtigst muligt.

De digitale kanaler TV2, DR2 og SV1 kunne ikke ses i starten, men de er på plads nu. Der var noget ComX udstyr der først skulle afmonteres. Hvis du ikke kan se disse kanaler digitalt, skal du lave en ny kanalsøgning på dit fjernsyn.

TV signalet fra YouSee er noget svagere end fra ComX. Det gør sig især gældende på de analoge kanaler. Problemet er fejlmeldt til YouSee og de arbejder på at forbedre det. Som det var tilfældet med ComX da vi startede i sin tid, så kræver det noget tid at få hele antenneanlægget justeret ind. I den forbindelse er det vigtigt at dine antennekabler i huset er af god kvalitet. Mange af de antennekabler man får med ved køb af fjernsyn er desværre af meget ringe kvalitet og bør ikke bruges da de forringer tv signalet. Køb i stedet et kabel af ordentlig kvalitet hos f.eks. Amager Elektronik nede på Røde Mellemvej. Hvis dit signal er meget dårligt, eller hvis du har mange fjernsyn, så kan det også hjælpe med en antenneforstærker.

Som du kan læse i det omdelte materiale, så sender YouSee de digitale kanaler over DVB-C. Når du laver en kanalsøgning skal du derfor vælge DVB-C og du skal indtaste netværks ID 151. Der er desværre stor forskel på de enkelte fjernsyn hvordan man skal angive denne netværks ID - så vi kan ikke give nogen generel information. Prøv at se i brugsanvisningen for dit fjernsyn eller kontakt din forhandler hvor du har købt fjernsynet. Det kræver selvfølgelig at dit fjernsyn har en indbygget DVB-C tuner for at du kan se de digitale kanaler. Hvis ikke, så kan du købe en separat DVB-C boks eller du kan vælge at leje en boks hos YouSee.

Her i starten har vi alle sammen fuldpakken. Dvs. man burde kunne se alle kanalerne som er nævnt i den omdelte folder. På et tidspunkt modtager du et brev fra YouSee hvor du skal tage stilling til hvilken tv-pakke du fremover vil abonnere på.

YouSee skal også lige bruge et par uger til at få os ordentlig ind i deres system. Du kan derfor godt opleve at de her i starten ikke kender noget til dig hvis du ringer til deres support afdeling eller hvis du vil leje en boks.

Til trods for et par enkelte børnesygdomme håber vi at alt løser sig og at vi bliver glade for skiftet til YouSee.

Med venlig hilsen

Bestyrelsen